Încrederea- elementul esenţial al medierii

Încrederea este esenţială pentru mediere. În timp ce literatura de specialitate in domeniul medierii subliniază importanţa ” construirii încrederii” şi “dezvoltarea raportului de încredere” există o lipsă de înţelegere a ceea ce generează în mod special încrederea în domeniul medierii. Înţelegerea subtilităţii a ceea ce de fapt generează încrederea în mediator, în procesul de mediere, este importantă în sprijinirea mediatorilor în încercarea lor de a crea un mediu de mediere care permite părţilor realizeze cele mai bune rezultate posibile.

Astfel din momentul in care intră în substanţa unui conflict, mediatorii se luptă să câştige încrederea părţilor. Pe tot parcursul medierii aceştia încearcă să construiască şi să menţină încrederea părţilor în procesul de mediere, în mediator. Astfel, când nivelul încrederii este mare, părţile sunt mai puţin defensive şi sunt mai doritoare să dezvăluie şi să impartăşească amănunte, informaţii cu cealaltă parte aflată la masa medierii, precum şi în sesiunea separată cu mediatorul – amănunte sau informaţii care pot fi cruciale pentru a ajunge la o soluţie mutual acceptată. Cât este de importantă increderea în mediere ? Consider că nici o altă calitate nu este mai importantă în procesul de mediere decât aceea de a putea să inspiri şi să construieşti încredere.

Permanenta unui echilibru intre parţi este o condiţie a viabilitaţii discuţiilor din mediere si, in acelasi timp, o obligatie legala a mediatorului. Echilibrul dintre parţi este menţinut de catre mediator prin tehnicile si strategiile de mediere si este o rezultanta a principiilor de neutralitate si imparţialitate. Aceasta rezultanta se manifesta printr-o pendulare continuă intre mediator si parţi, prin discuţii reciproce egalizante, în care mediatorul se arată ca fiind un liant de încredere intre parţi, atat timp cat acesta nu ţine sau nu este de partea niciunei parţi.

Mediatorul este si ramane o punte solidă pentru interesele fiecarei parţi si nu o potecă pentru interesele unei parţi. In aceste cazuri, parţialitatea mediatorului ar rupe orice legatura in dialogul parţilor, scopul medierii fiind tocmai re-consolidarea dialogului. S-ar ajunge – prin partialitate – la ruperea oricarui succes in mediere, la ruperea oricarei dorinţe manifeste sau latente a partilor de a dialoga, de a negocia, de a tranzactiona, de a ierta, de a multumi, de a pune in discutie anumite lucruri, de a face concesii, propuneri etc. Toate aceste lucruri din mediere au loc doar in baza legaturii de echilibru create de mediator prin tehnicile de mediere, in baza si pe fundamenetul principiilor capitale ale  medierii.

Mediatorul este figura centrală în procesul de mediere. Fără mediator probabil părţile vor rămâne în litigiu sau, cel puţin în impas. În schimb, alături de mediator părţile au speranţa de a ajunge la un acord sau rezoluţie Rolul general al mediatorului este de a facilita împăcarea părţilor sau de a ajunge la o soluţie mutual acceptată. Mediatorii au rolul de a facilita părţilor avansarea în rezolvarea disputei lor prin acţiuni de ascultare, empatizare, recunoaştere, clarificare, probare ş.a.m.d.

Pentru ca părţile să fie deschise şi dispuse să apeleze şi să participe la procesul de mediere trebuie să perceapă persoana mediatorului ca fiind una de încredere. În majoritatea cazurilor părţile nu sunt familiare cu mediatorul; părţile şi mediatorul sunt străini. De obicei, prima întâlnire cu mediatorul este fie întâlnirea preliminară, fie prima sesiune a medierii. În aceste condiţii, mediatorul trebuie să lucreze la stabilirea încrederii rapid. Întrucât medierea este voluntară, părţile variază în dorinţa lor de a avea încredere în mediator. De exemplu, părţile care au fost direcţionate către medierea poate fi suspicioase sau reticente să aibă încredere în mediator întrucât au senzaţia ca sunt obligate să participe la mediere. Pe de altă parte parţile care au ales să participe la mediere vor fi receptive şi mai deschise în a avea încredere în mediator. Însă, indiferent dacă părţile au dorinţa de a avea încredere este rolul mediatorului de a stabili încrederea acestora. Mediatorii cercetători şi specialişti au identificat următoarele calităţile personale ale mediatorului la fel de eficiente în promovarea încrederii în mediator: empatia şi credibilitatea.

Încrederea determină comportamentul părţilor raportat la mediere: încrederea ajută părţile să încerce soluţionarea conflictului ivit între ele, determină un comportament pozitiv faţă de reuşita procesului de mediere. De aceea este esenţial ca părţile să aibă încredere, scopul acestui articol fiind acela de a sublinia câteva aspecte importante de care trebuie să ţină seama mediatorul în eforturile sale de a căpăta încrederea părţilor în persoana sa şi a procesului de mediere.

Sursa:http://eurojust.ro/increderea-elementul-esential-al-medierii/

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact .

Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti –

(Visited 51 times, 28 visits today)
Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta de mediere nu ezitati sa ne contactati la: Contact -Tel:0768.511.900

e-mail:

mediatormustateanu@gmail.com

carti-de-vizita-mediator1
Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.
Follow Mediator Bucuresti
martie, 2017
L Ma Mi J V S D
« Noi    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...
PROGRAM MEDIERE BUCURESTI
Articole recente